در حال بارگذاری ...
  • اعلام آمادگی ۳۰ شرکت پیمانکار و سازنده برای حضور در طرح نهضت ملی مسکن استان قم

    بنا به مصوبه شورای تامین مسکن استان ، چنانچه متقاضی ظرف مدت ۱۵ روز از زمان دریافت پیامک نسبت به واریز وجه آورده اولیه اقدام نکند از اولویت تخصیص خارج خواهد شد و نفرات جدید تر جایگزین خواهند شد .

    به گزارش پرتال بازآفرینی شهری ، دبیر شورای تامین مسکن استان قم گفت : براساس اسناد دریافتی فراخوان ، تعداد ۳۰ شرکت پیمانکار و سازنده برای ساخت ۳۵ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان قم اعلام آمادگی کرده اند .

    محمد صادقی در جلسه شورای تامین مسکن استان قم که با ریاست استاندار قم برگزار شد اظهار داشت : براساس گزارش گیری از سامانه جامع طرح نهضت ملی مسکن ، بیش از ۱۳۰ هزار نفر در این طرح نام نویسی کرده اند که تاکنون حدود ۵۰ هزار تن از آن ها حائز شرایط شده اند . از میان این تعداد ، برای بیش از ۱۵ هزار متقاضی افتتاح حساب انجام شده است که حدود ۸۵۰۰ تن از آن ها تاکنون واریز وجه انجام داده اند .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم گفت : بنا به مصوبه شورای تامین مسکن استان ، چنانچه متقاضی ظرف مدت ۱۵ روز از زمان دریافت پیامک نسبت به واریز وجه آورده اولیه اقدام نکند از اولویت تخصیص خارج خواهد شد و نفرات جدید تر جایگزین خواهند شد .

    صادقی به فراخوان این اداره کل به سازندگان ذی صلاح برای ساخت واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی شهر قم اشاره کرد و توضیح داد : بر اساس مصوبه شورای تامین مسکن استان، ورود تعاونی های صنفی ، خوشنام و دارای کارنامه قابل قبول در صورت اخذ مجوزات لازم به فرآیند ساخت و ساز واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی بلامانع است . به زودی عملیات اجرایی اراضی ۵۶۰ هکتاری آغاز خواهد شد و برای شروع این عملیات ، دستگاه های خدمات رسان در تامین آب و برق موقت طرح همکاری لازم را خواهند داشت .

    وی در خصوص ثبت نام های نهادی و سازمانی مانند تعاون ، کارگری ، طلاب ، جهاد کشاوزی و... ابراز داشت : به جز ثبت نام های عمومی فاز پنج و شش ، ۱۵ نوع ثبت نام نهادی و سازمانی در سامانه برای برخی از متقاضیان ثبت شده است که طبق قانون تمامی این نهادها و سازمان ها برای ساخت مسکن کارکنان و ذینفعان خود می بایست زمین تامین کنند . پالایش متقاضیان فازهای عمومی پنج و شش در اولویت قرار دارد  و نهادها و سازمان ها تا تعیین تکلیف زمین پالایش نخواهند شد .

    مدیرکل راه و شهرسازی استان قم در پایان اظهار کرد : علی رغم ارزش ریالی اراضی پردیسان قم، بنا بر مصوبه شورای تامین مسکن استان ، تمامی طرح های نهضت ملی مسکن در استان قم ۹۹ ساله شد . 




    مطالب مرتبط

    بر اساس برنامه ابلاغی ۶۴ هزار واحد مسکونی در تمامی حوزه‌های شهری ، روستایی ، بافت فرسوده و خود مالک در تعهد استان بوده است که با تامین زمین و تخصیص به تمامی متقاضیان حائز شرایط ، بیش از تعهد استان ، مسکن سازی خواهد شد .

    |

    مطابق با آخرین آمار ، بیش از ۳ هزار و ۴۰۰ نفر برای طرح نهضت ملی مسکن شهرستان جرقویه ثبت نام کردند که از این تعداد پس از بررسی و پالایش‌های لازم افزون بر ۱ هزار و ۲۰۰ متقاضی حائز شرایط فعال شناخته شدند .

    |

    ساخت پروژه ۱۴۶ واحدی طرح نهضت ملی مسکن تیران به صورت پیش ساخته در مرحله سفت کاری و طرح ۳۸ واحدی به صورت درجا در مرحله اتمام اسکلت است . از پنج هزار و ۵۶۰ متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهر تیران ، بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ متقاضی تأیید نهایی شده اند .

    |

    اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو اولویت‌های کاری اداره کل بوده و از تمامی ظرفیت و توان مهندسی استان در اجرای سریع و کیفی این طرح استفاده خواهد شد .

    |

    برای ساخت مسکن در رودبار جنوب قطعه‌بندی زمین به صورت خانه حیاط دار (ویلایی) در نظر گرفته شده و طبق قرعه کشی که توسط سامانه ثبت انجام میشود قطعات زمین برای هر فرد مشخص می‌شود .

    |

    نظرات کاربران